Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Ρένα Κουμιώτη: Η διαδρομή της μεγάλης λαϊκής τραγουδίστριας.

Τόσο ξεχωριστή και καθάρια η φωνή της στα ανεπανάληπτα τραγούδια της  
καθρέφτισμα και αποτύπωμα μιας ξεχωριστής και ευαίσθητης Ψυχής🌹
#RIP #Ρένα_Κουμιώτη Mariarosa


Ρένα Κουμιώτη: Η διαδρομή της μεγάλης λαϊκής τραγουδίστριας- 
Από το «Δρόμο», μέχρι τα αστέρια του ελληνικού πενταγράμμου.
Φώντας Τρούσας
Αναδημοσιεύουμε από την Lifo.gr
03.04.2023 | 12:58

Ρένα Κουμιώτη: η διαδρομή της μεγάλης λαϊκής τραγουδίστριας


Η «ανακάλυψη» του... παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου από την ιδιωτική τηλεόραση στο τέλος των έιτις και στην αρχή της δεκαετίας του ’90, φέρνει στο προσκήνιο όχι μόνο τις ταινίες, που προβάλλονται ξανά και ξανά, κατά ριπάς, μα και τις μουσικές μαζί με τα τραγούδια τους.


Δημιουργείται ρεύμα, με τα νυχτερινά μαγαζιά –ελλείψει νέου ρεπερτορίου, που να μπορεί να στηρίξει ένα λαϊκό ξεφάντωμα, με όρους ποιότητας– να προβάλλουν αποσπάσματα από τις ταινίες σε οθόνες, ενώ οι νεότεροι τραγουδιστές δεν σταματούν να λένε τις επιτυχίες του Γιάννη Πουλόπουλου, της Ρένας Κουμιώτη και όλων των άλλων κινηματογραφικών ερμηνευτών της εποχής (Μαρινέλλα, Βίκυ Μοσχολιού, Δάκης, Τόλης Βοσκόπουλος κ.ά.).

Ουσιαστικά εκείνη την εποχή δημιουργείται ο μύθος της Ρένας Κουμιώτη, μιας τραγουδίστριας, που όλως περιέργως πατάει νωρίς φρένο στην καριέρα της, αφήνοντας τα παλιά τραγούδια της –σχεδόν όλα ηχογραφημένα επί «επταετίας»– να μιλάνε αντί για ’κείνην. Και να «μιλάνε» τρανταχτά. Να ακούγονται παντού, και βασικά στη «νύχτα» και στο ραδιόφωνο, δημιουργώντας τάση.

Προσωπικά δεν έχω ακριβή στοιχεία πωλήσεων, αλλά δεν θα μου φαινόταν καθόλου παράξενο αν τα μισά και πλέον από τις εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα, που πούλησε «Ο Δρόμος» (των Μίμη Πλέσσα-Λευτέρη Παπαδόπουλου), τα πουλούσε από το ’90 και μετά.



Ουσιαστικά εκείνη την εποχή δημιουργείται ο μύθος της Ρένας Κουμιώτη, μιας τραγουδίστριας, που όλως περιέργως πατάει νωρίς φρένο στην καριέρα της, αφήνοντας τα παλιά τραγούδια της –σχεδόν όλα ηχογραφημένα επί «επταετίας»– να μιλάνε αντί για ’κείνην. Και να «μιλάνε» τρανταχτά. Να ακούγονται παντού, και βασικά στη «νύχτα» και στο ραδιόφωνο, δημιουργώντας τάση.

Στο σινεμά η Ρένα Κουμιώτη δεν έκανε πολλές εμφανίσεις, όμως οι δύο από εκείνες τις παρουσίες της, στις ταινίες «Μια τρελλή... τρελλή... σαραντάρα» (1970) του Γιάννη Δαλιανίδη και «Η Θεία μου η Χίπισσα» (1970) του Αλέκου Σακελλάριου, ήταν αρκετές για να την εκτοξεύσουν, προς τα πιο νέα ακροατήρια, φέρνοντας τη φωνή της, σταδιακά, μέχρι τις μέρες μας.

Στην πρώτη ταινία η Κουμιώτη λέει το «Δώσε μου το στόμα σου» από τον «Δρόμο», ενώ στη δεύτερη «Το κερί μου έλυωσε» (Μίμης Πλέσσας-Άννυ Σακελλαρίου). Όταν, δε, θα έλεγε και «Το καινούργιο μου φεγγάρι» (Μίμης Πλέσσας-Άκος Δασκαλόπουλος), όπως και το «Αγαπιόμασταν» (Γιώργος Κριμιζάκης-Σώτια Τσώτου), στο σίριαλ του MEGA «Δυο Ξένοι...», το 1997, η «τρέλα» θα κορυφωνόταν, με τα CD να κόβονται κατά χιλιάδες.


Το κερί μας έσβησε - Ρένα Κουμιώτη

Μπορεί να ξεκινάει με δύο άγνωστα τραγούδια των Αλέκου Αναστασιάδη-Άκου Δασκαλόπουλου, το 1968, ως Ρένα Κουμιώτου, μπορεί να εμφανίζεται για λίγο και στην μπουάτ Απανεμιά, αλλά η Κουμιώτη ουσιαστικά βγαίνει με μιας, και για πάντα, από τα όρια της καλλιτεχνικής «ανωνυμίας» με τον «Δρόμο», των Πλέσσα-Παπαδόπουλου, την επόμενη χρονιά.

Ο δίσκος κυκλοφορεί τον Απρίλιο του 1969 από την Lyra και αμέσως εντυπωσιάζει. Είναι ο τραβηχτικός «λαϊκός» πίνακας του Σπύρου Βασιλείου στο εξώφυλλο, είναι το concept (γιατί υπάρχει τέτοιο στον δίσκο), είναι ο Πλέσσας και ο Παπαδόπουλος, που έρχονται από μεγάλες επιτυχίες στον ελληνικό κινηματογράφο και όχι μόνο, και βέβαια είναι ο Γιάννης Πουλόπουλος, το «βαρύ πυροβολικό», που τον ξέρει όλη η Ελλάδα, παραληρώντας με τα τραγούδια του.

Μίμης Πλέσσας-Λευτέρης Παπαδόπουλος «Ο Δρόμος» [Lyra, 1969] και Γρηγόρης Σουρμαΐδης-Γιώργος Καλαμαριώτης «Στο Δρόμο για το Τσιμενλί» [Polydor, 1976], με την συμμετοχή της Ρένας Κουμιώτη

Η Lyra επιλέγει δύο τραγουδίστριες, για να πλαισιώσουν τον Πουλόπουλο στο «Δρόμο». Η μία είναι η αθόρυβη Πόπη Αστεριάδη, που είχε κάνει βεβαίως ένα κάποιο «όνομα» και η άλλη μία τελείως άγνωστη, η Ρένα Κουμιώτη. Ο Αλέξανδρος Πατσιφάς ποντάρει πολλά σ’ αυτό το νέο όνομα και αμέσως σχεδόν θα δικαιωθεί.

Η Κουμιώτη μπορεί να λέει δύο μόλις τραγούδια στον «Δρόμο», το «Πρώτη φορά» (Τα μάτια μου στα μάτια σου / και τ’ άστρο πάνωθέ μου – και όχι... πάνω θεέ μου ή πάνω θε μου) και το «Δώσε μου το στόμα σου» (Σα χελιδονάκι στο μπαλκόνι μου / γύρεψες την πρώτη σου φωλιά), όμως αυτά τα δύο κομμάτια ήταν ικανά από μόνα τους, για να την εκτοξεύσουν από το πουθενά στο άπειρο. Και όχι άδικα, φυσικά.

Το πρώτο ήταν ένα κάπως... αρχοντικό ζεϊμπέκικο, το οποίο απογειώνει η δωρική φωνή τής Κουμιώτη, ενώ το δεύτερο ήταν χασάπικο, με την φωνή τής τραγουδίστριας να το τονίζει μ’ έναν πιο λυρικό τρόπο.

Ρένα Κουμιώτη – Γιάννης Πουλόπουλος

Ο Μίμης Πλέσσας είναι σε μεγάλα κέφια, ο Στέλιος Ζαφειρίου με το μπουζούκι του σκεπάζει ακόμη και τον δάσκαλό του, τον τρανό Γιώργο Ζαμπέτα, ενώ ο Λευτέρης Παπαδόπουλος γράφει σφόδρα λιγωτικούς στίχους, μα και κάπως... διεγερτικούς συνάμα, hardcore σχεδόν («ο πυρετός σου μέσα μου φωτιά που σπαρταράει»), ταιριάζοντας μαεστρικά τις ομοιοκαταληξίες του.

Μέσω του σινεμά το λαϊκό / ελαφρολαϊκό τραγούδι, όχι το «έντεχνο» (των Θεοδωράκη-Χατζιδάκι), αποκτά περαιτέρω και κάποια ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά, επηρεασμένο καταφανώς από τα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, από τις... λαϊκές γοργόνες και τους καλόκαρδους μάγκες – απ’ αυτά, τέλος πάντων, τα χαρακτηριστικά, που θα συγκινούσαν πάρα πολύ τους «ξένους», μα ακόμη αστούς και μεγαλοαστούς, που αντιλαμβάνονται την λαϊκότητα με όρους φολκλόρ και που κατακλύζουν τα νυχτερινά κέντρα της εποχής, σαν το μεγαλοπρεπές Can-Can (Πέτρου Ράλλη & Κηφισού), για να απολαύσουν τους Γιάννη Πουλόπουλο, Στράτο Διονυσίου, Χαρούλα Λαμπράκη, Λευτέρη Μυτιληναίο και Ρένα Κουμιώτη (φοβερό σχήμα!), το χειμώνα του 1969-70, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μίμη Πλέσσα.

Ρένα Κουμιώτη

Η διασκέδαση χτυπάει κόκκινο – καθώς η δικτατορία, για να σκεπάσει τις αμαρτίες της, έχει αφήσει τα πάντα «ελεύθερα». Ωράριο δεν υπάρχει και ο κόσμος, με μια κάποια «επιφάνεια», που μπορεί να πληρώσει τα χοντρά νυχτοκάματα των τραγουδιστών, είναι αρκετός, με αποτέλεσμα η νύχτα να μην έχει τελειωμό. Όχι δύο μέρες τη βδομάδα, αλλά κάθε μέρα.

Η Ρένα Κουμιώτη είναι πλέον ένα όνομα που παίζει πολύ μπροστά. Η φωνή της ναι μεν είναι λαϊκή, αλλά διαθέτει ταυτοχρόνως και «έντεχνα» δραματικά στοιχεία, κάπως crooner θα τα λέγαμε (ίσως γιατί πολύ αγαπημένοι της τραγουδιστές ήταν ο μέγας Frank Sinatra, μα κι ένα ποπ-είδωλο της εποχής, επίσης με χαρακτηριστικά crooner στη φωνή, ο Barry Ryan). Φυσικά, καμία νεότερη λαϊκή τραγουδίστρια εκείνων των χρόνων δεν θα μπορούσε να μην ήταν επηρεασμένη και από την Βίκυ Μοσχολιού – τραγούδια της οποίας έλεγε και η Κουμιώτη, πριν φτιάξει το δικό της ρεπερτόριο.

Ο Αλέξανδρος Πατσιφάς, της εταιρείας Lyra, έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού εν τω μεταξύ. Με Πουλόπουλο και Κουμιώτη, πρωτίστως (μα και με Μιχάλη Βιολάρη, Καίτη Χωματά και Γιώργο Ζωγράφο), χτίζει αυτοκρατορία, καθώς οι δύο αυτοί ερμηνευτές μέσα σε λίγα χρόνια θα έλεγαν πάμπολλα τραγούδια, ηχογραφώντας σχεδόν καθημερινά, παράλληλα με τις εμφανίσεις τους στα κέντρα. Φυσικά, πολλά απ’ αυτά θα γίνονταν μεγάλες επιτυχίες.

Ο πρώτος προσωπικός δίσκος της Ρένας Κουμιώτη, στην Lyra, το 1970

Η Κουμιώτη ακούγεται βεβαίως, σαν «συμμετοχή», και σε μεγάλους δίσκους (LP), που τότε αρχίζουν να εξαπλώνονται κι αυτοί, όπως στις θαυμάσιες «Ώρες» [Lyra, 1969] του Λίνου Κόκοτου –από ’κει και η «Κόρη του γιαλού», σε στίχους Αργύρη Βεργόπουλου–, στη «Γύφτισσα Μέρα» [Lyra, 1970] του Γιώργου Κοντογιώργου, στο υπέροχο «Το Θαλασσινό Τριφύλλι» [Lyra, 1972] των Λίνου Κόκοτου-Οδυσσέα Ελύτη, στο «Θάλασσα, πικροθάλασσα...» [Lyra, 1973] των Μίμη Πλέσσα-Κώστα Βίρβου κ.ά., όμως η πολλή δουλειά θα γινόταν ακόμη με τους δίσκους 45 στροφών, που κόβονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και παίζονται του σκοτωμού από τα τζουκ-μποξ, που υπάρχουν διασκορπισμένα σε κάθε γειτονιά (ακόμη και στα χωριά), σε ταβέρνες, ψησταριές, λούνα-παρκ, καφενεία και σφαιριστήρια.

Εντάξει, δεν είναι όλα τα τραγούδια, που λέει τότε η Κουμιώτη, πρώτης κλάσης (αν και όλα έχουν ένα άλφα επίπεδο), όμως ανάμεσα σ’ αυτά είναι και τα πολύ δυνατά «Ένα καράβι», «Σταμάτησε του ρολογιού τους δείχτες», «Αλλοίμονο σε μένα», «Το γλυκό τ’ αηδόνι» (όλα των Πλέσσα-Παπαδόπουλου), και ακόμη «Το καινούργιο μου φεγγάρι» (Πλέσσας-Δασκαλόπουλος), το «Φωτιά στα τραίνα» (Βαγγέλης Πιτσιλαδής-Δημήτρης Ιατρόπουλος), το «Αγαπιόμασταν» (Γιώργος Κριμιζάκης-Σώτια Τσώτου) και μερικά ακόμη.

Από αριστερά: Γιάννης Καλατζής, Πέτρος Φυσσούν, Ρένα Κουμιώτη

Τον Σεπτέμβριο του 1972 (20-21-22) η Ρένα Κουμιώτη θα εμφανιζόταν στο 11ον Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού, στη Θεσσαλονίκη, με το τραγούδι του Γιώργου Γεωργιάδη «Ας πούμε». Ο Γεωργιάδης είχε μουσική εκπομπή στην τότε... χουντική τηλεόραση, με τους στίχους τού τραγουδιού του να ακούγονται κάπως περίεργα για ένα κρατικό φεστιβάλ, όπως ήταν εκείνο της Θεσσαλονίκης («Ας πούμε πως καθώς προσμένουμε μιαν αυγή / δεν θα ’ναι γκρίζα η πρώτη αχτίδα που θα βγει» κ.λπ.). Δεν λέμε ότι ήταν σώνει και καλά αντιχουντικοί οι στίχοι, αλλά ήταν κάπως... Το τραγούδι ήταν καλό πάντως, η Κουμιώτη άψογη, αλλά δύσκολα θα βραβευόταν, όταν στον διαγωνισμό υπήρχε το «Αν ήμουν πλούσιος» με τον Δώρο Γεωργιάδη – άλλος Γεωργιάδης αυτός. (Υπήρχε και τρίτος Γεωργιάδης στη διοργάνωση, αλλά δεν είναι της ώρας).

Η φωνή της Κουμιώτη βρίσκεται σε μεγάλη ακμή, σε μεγάλη φόρμα, και αυτό φαίνεται, κυρίως, από το πώς τραγουδά μια σειρά κομματιών, που έμελλε να ακουστούν, σε δίσκο, στην μεταπολίτευση – γιατί επί δικτατορίας θα έτρωγαν πόρτα.

Ρένα Κουμιώτη

Είναι τα τραγούδια από το άλμπουμ των Πλέσσα-Παπαδόπουλου «Μίλα μου για τη Λευτεριά», κάποια εκ των οποίων θα παρουσιάζονταν, για πρώτη φορά, στο θεατρικό ανέβασμα του «Δρόμου», τον Ιανουάριο του 1970, στο Θέατρον Κατίνας Παξινού (Μέγαρον Ρεξ) στην Πανεπιστημίου (το μιούζικαλ παιζόταν Δευτέρα, Τρίτη και Παρασκευή, ενώ τις άλλες μέρες παιζόταν το θεατρικό του Seán O'Casey «Η Ήρα και το Παγώνι» από τον θίασο Μινωτή-Παξινού).

Αν ακούσεις την Κουμιώτη σ’ αυτά τα τραγούδια θα διαπιστώσεις τις αληθινά μεγάλες ερμηνευτικές δυνατότητές της, που θα μπορούσαν να την οδηγήσουν άνετα και προς ένα άλλο είδος τραγουδιού, πιο επικό και πολιτικό, σαν εκείνο που έλεγαν την ίδια εποχή, στο εξωτερικό, η Μαρία Φαραντούρη και η Μαρία Δημητριάδη. Εννοούμε πως επί μεταπολίτευσης θα μπορούσε να διαπρέψει ως πολιτική τραγουδίστρια η Κουμιώτη, αλλά εκείνη είχε αποφασίσει, για τον εαυτό της, διαφορετικά. Ήταν και θα παρέμενε η τραγουδίστρια της «επταετίας».



Μίμης Πλέσσας-Κώστας Βίρβος «Θάλασσα, πικροθάλασσα...» [Lyra, 1973] και Γιώργος Μητσάκης-Γιώργος Καλαμαριώτης «Μονά-Ζυγά» [Zodiac, 1973], με την συμμετοχή της Ρένας Κουμιώτη

Είχε προλάβει πάντως να ηχογραφήσει, επί χούντας ακόμη, την εποχή της λεγόμενης «φιλελευθεροποίησης», κάποια τραγούδια με δυνατά πολιτικά μηνύματα, για το άλμπουμ του Γιώργου Μητσάκη «Μονά-Ζυγά» [Zodiac, 1973], σε στίχους Γιώργου Καλαμαριώτη (ο δημοσιογράφος Γιώργος Μπέρτσος, που είχε συμβάλλει στη διαλεύκανση της δολοφονίας του Γρηγόρη Λαμπράκη). Ανάμεσα και το «Οι διακόσιοι της Καισαριανής» (γραμμένο για το ναζιστικό έγκλημα της εκτέλεσης διακοσίων κομμουνιστών, στο Σκοπευτήριο, την Πρωτομαγιά του 1944). Και είναι λίγο ν’ απορείς πώς είχε περάσει από τη λογοκρισία εκείνο το κομμάτι...

Τραγούδια με ανάλογα μηνύματα είχε κι ένας άλλος δίσκος από την ίδια περίοδο, στον οποίον συμμετείχε η Ρένα Κουμιώτη, το LP των Αργύρη Κουνάδη-Γιώργου Καλαμαριώτη «Ρόδα Είναι και Γυρίζει» [Lyra, Μάρτιος 1974], όπως βεβαίως και το άλμπουμ «Στο Δρόμο για το Τσιμενλί» [Polydor, 1976] και πάλι σε στίχους Καλαμαριώτη (και μουσικές Γρηγόρη Σουρμαΐδη) που είχε να κάνει με την σύγχρονη ιστορία του κατατρεγμού τού ποντιακού ελληνισμού (ασυζητητί το καλύτερο μεταπολιτευτικό LP τής Κουμιώτη).



Ρένα Κουμιώτη

Χοντρικά εκεί κάπου αρχίζει να δύει το άστρο της Ρένας Κουμιώτη, αφού κάποιοι λίγοι προσωπικοί δίσκοι, προς το τέλος της δεκαετίας του ’70, δεν θα κομίσουν κάτι καινούριο. Βασικά, η τραγουδίστρια χάνεται, καθώς δεν θέλει να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός άλλου τραγουδιού. Κάνει ορισμένες εμφανίσεις στην τηλεόραση, τραγουδά για σύντομα διαστήματα σε κάποιους μικρούς χώρους, πριν γίνει το μπαμ, με τον ελληνικό κινηματογράφο και αρχίσει, ξανά, το όνομά της, και βασικά τα τραγούδια της, να μπαίνουν και πάλι στα χείλια του κόσμου. Και να μένουν εκεί, για πάντα.

Έτσι, η Ρένα Κουμιώτη ζει το μύθο της από κοντά. Τον παρατηρεί, ενώ εκείνος απογειώνεται – με την ίδια να αποθεώνεται την ώρα που πρέπει. Λατρεύεται ξανά, περισσότερο και από πριν, όταν ήταν αληθινά στα πάνω της, απολαμβάνοντας την αγάπη του κόσμου, παραμένοντας ολιγόλογη και βασικά «τοποθετημένη» στην εποχή που την ανέδειξε, ακολουθώντας μια πορεία όχι πολύ διαφορετική από εκείνη του φίλου και συνοδοιπόρου της Γιάννη Πουλόπουλου.

Όπως ήταν το τραγούδι της, στεντόρειο και χωρίς πολλά πλουμίδια, έτσι φαίνεται πως ήταν και ο εαυτός της.


Η Αγια Κυριακή - Ρένα Κουμιώτη

Μουσική Ρένα Κουμιώτη
πέθανε η Ρένα Κουμιώτη
Ελληνικό τραγούδι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ημερολόγιο / Ρένα Κουμιώτη revisited: Oι σπάνιες φωτογραφίες της3.4.2023


Ελλάδα / Ρένα Κουμιώτη: Πέθανε η λαϊκή τραγουδίστρια των μεγάλων επιτυχιών3.4.2023

Οι Αθηναίοι /
Ρένα Κουμιώτη (1941-2023): Όταν η ασύγκριτη λαϊκή τραγουδίστρια αφηγήθηκε τη ζωή της18.2.2015



«Σταμάτησαν του ρολογιού οι δείκτες»: Πέθανε η σπουδαία τραγουδίστρια του Νέου κύματος,,Ρένα Κουμιώτη σε ηλικία 81 ετών.



Αναδημοσιεύουμε από
in.gr
Τη θλιβερή είδηση έκαναν γνωστή οι άνθρωποι που χειρίζονται τον λογαριασμό της στο Facebook.

Στην ανάρτηση αναφέρεται ότι: «H Ρένα Κουμιώτη δεν είναι πια μαζί μας. “Έφυγε” σήμερα ξημερώνοντας Δευτέρα 3 Απριλίου 2023 ύστερα από δύο μήνες προσωπικής μάχης για τη ζωή. Η μεγάλη ερμηνεύτρια όμως θα ζει πάντα ανάμεσά μας με τα τραγούδια της. Όσοι είχαμε τη μέγιστη τιμή, να τη ζήσουμε από κοντά, γνωρίσαμε το ήθος, την ψυχή, τη σεμνότητα και την αξιοπρέπειά της. Μια μεγάλη κυρία “έφυγε” αλλά θα είναι πάντα εδώ… Δεν σταματούν έτσι του ρολογιού οι δείκτες».

Η ανάρτηση για τη Ρένα Κουμιώτη

Η αγαπημένη τραγουδίστρια, το τελευταίο διάστημα ζούσε στο Γηροκομείο Αθηνών, και

είχε οδηγηθεί στο νοσοκομείο με εγκαύματα.

Είχε μεταφερθεί στα επείγοντα πριν από 3 εβδομάδες με εγκαύματα από πυρκαγιά που ξέσπασε από τσιγάρο, το οποίο κρατούσε στα χέρι.

Η κατάστασή της ήταν κρίσιμη μέχρι που έφυγε σήμερα 

Η Ρένα Κουμιώτη υπήρξε μία σπουδαία τραγουδίστρια του «νέου κύματος». Ξεκίνησε την καριέρα της το 1969, και συνέδεσε το όνομά της με πολύ μεγάλα τραγούδια στα τέλη της δεκαετίας του ’60.

«Σταμάτησε του ρολογιού οι δείχτες», «Άναψε καινούργιο μου φεγγάρι», «Μέθυσα και τρέχω», «Φωτιά στα τρένα», είναι μόνο κάποιες από τις μεγάλες επιτυχίες της.

Άνθρωπος χαμηλών τόνων, η ίδια δεν προκάλεσε ποτέ για την προσωπική της ζωή, ενώ ελάχιστες φορές έχει εμφανιστεί στην τηλεόραση.

Τον περασμένο Δεκέμβριο λοιπόν, ύστερα από απόφαση δικής της αλλά και των πολύ στενών της συγγενών, αποφάσισε να φιλοξενηθεί στο Γηροκομείο Αθηνών. Εκεί όπου φιλοξενείται τα τέσσερα τελευταία χρόνια και η αγαπημένη της συνάδελφος και φίλη Μαίρη Λίντα. Μάλιστα, οι δύο ερμηνεύτριες βρίσκονταν σε διπλανά δωμάτια.

Τον περασμένο Ιούλιο έφυγε από τη ζωή ο πρωτότοκος γιος της, Νίκος Σαββίδης, από ανακοπή καρδιάς. H τραγουδίστρια δεν έδωσε το «παρών» στην κηδεία του, που έγινε στο παρεκκλήσι του κοιμητηρίου του Ελληνικού, λόγω των προβλημάτων υγείας που αντιμετώπιζε και τα οποία δεν της επέτρεπαν συγκινήσεις, γι' αυτό και δεν της είχε  γνωστοποιηθεί ο θάνατός του.
Κανένας δικός της άνθρωπος δεν μπόρεσε να της πει για την είδηση του θανάτου του γυιού της.

Ο 61χρονος ήταν και καρπός του έρωτά της με τον Σταύρο Σαββίδη. Οι δυο τους παντρεύτηκαν σε μικρή ηλικία και απέκτησαν τον Νίκο. Έμειναν στο Ελληνικό και δύο χρόνια μετά το γάμο τους χώρισαν.


Ποια ήταν η Ρένα Κουμιώτη

Η Ρένα Κουμιώτη γεννήθηκε στις 3 Μαΐου του 1948 στη Νέα Ιωνία Αττικής.

Οι γονείς της ήταν πρόσφυγες. Ο πατέρας της Σμυρνιός, η μάνα της Κωνσταντινοπολίτισσα.

To 1968 δουλεύει στην «Απανεμιά» όπου ήρθε και ο Μανώλης Μητσιάς, που μόλις είχε κατέβει απ’ τη Θεσσαλονίκη. Δεν είχε περάσει μήνας από τότε που άρχισε να δουλεύει στο μαγαζί και κάποιο βράδυ την ακούει ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και της προτείνει να τραγουδήσει με τον Γιάννη Πουλόπουλο στον δίσκο «ο Δρόμος» που ετοίμαζαν μαζί με τον Μίμη Πλέσσα.

Σπουδαίες συνεργασίες

Το πρώτο τραγούδι που είπε ήταν το «Δώσε μου το στόμα σου» το γνωστό «χελιδονάκι». Και μετά το «Πρώτη φορά». Από την «Απανεμιά» βρίσκεται ξαφνικά να δουλεύει με τον Γιάννη Πουλόπουλο, τον Στράτο Διονυσίου και τον Λευτέρη Μυτιληναίο στο «Καν-Καν». Την ίδια χρονιά στο θέατρο «REX» στον θεατρικό «Δρόμο». Ακολουθούν στη δισκογραφία «Σταμάτησε του ρολογιού οι δείχτες», «Άναψε καινούργιο μου φεγγάρι» του Μίμη Πλέσσα, ενώ συμμετείχε στους δίσκους «Ώρες» και «Θαλασσινό τριφύλλι» του Λίνου Κόκοτου. Το επόμενο καλοκαίρι πάλι με τον Πουλόπουλο στην «Αθηναία».

Και μετά στα «Δειλινά» για τρεις σεζόν. Απ’ τον Οκτώβριο του 1970 μέχρι το 1972. Εκεί κι ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Σταμάτης Κόκοτας, ο Χρηστάκης κι ο Γιώργος Ζαμπέτας. Το 1972, συνεργάστηκε με τον Γιώργο Νταλάρα στο θέατρο Μπουρνέλη.

Μετά τα «Δειλινά» πήγε στη «Φαντασία». Πάλι με τον Πουλόπουλο στην Πλάκα, μετά ξανά στο «Καν-Καν» με Διονυσίου και Ζαμπέτα. Το 1974 πήγε για δουλειά στον Καναδά όπου γνώρισε και παντρεύτηκε τον δεύτερο σύζυγό της. Το 1983 επιστρέφει στην Ελλάδα και εμφανίστηκε πάλι με τον Γιάννη Πουλόπουλο, την Τζίνα Σπηλιωτοπούλου και την Αθηναϊκή κομπανία στον «Ζυγό».

Μετά στα «Ηλιοβασιλέματα» με τον Ζαμπέτα και τη Μαίρη Λίντα και στ’ «Αστέρια» με τον Κόκοτα. Για δυο συνεχόμενες χρονιές βρέθηκε στην μπουάτ «Μαρκίζα». Το 1995 συνεργάζεται με τον Μίμη Πλέσσα. Από τότε κάνει μόνο συναυλίες τα καλοκαίρια και επιλεκτικές εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές.

Στην τηλεόραση συμμετείχε στη γνωστή σειρά του MEGA «Δύο Ξένοι».

Ας Θυμηθούμε μερικές από τις επιτυχίες της Ρένας Κουμιώτη