Ανακηρύχθηκε το 2011 από τα κράτη μέλη της UNESCO και εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 2012 ως Διεθνής Ημέρα, η 13η Φεβρουαρίου έγινε η Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου (WRD).
Το ραδιόφωνο είναι ένα ισχυρό μέσο για τον εορτασμό της ανθρωπότητας σε όλη της την ποικιλομορφία και αποτελεί μια πλατφόρμα για δημοκρατικό λόγο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ραδιόφωνο παραμένει το μέσο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση.
Αυτή η μοναδική ικανότητα προσέγγισης του ευρύτερου κοινού σημαίνει ότι το ραδιόφωνο μπορεί να διαμορφώσει την εμπειρία της διαφορετικότητας μιας κοινωνίας, να αποτελέσει ένα πεδίο όπου όλες οι φωνές μπορούν να μιλήσουν, να εκπροσωπηθούν και να ακουστούν.
Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί θα πρέπει να εξυπηρετούν διαφορετικές κοινότητες, προσφέροντας μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων, απόψεων και περιεχομένου και να αντικατοπτρίζουν την ποικιλομορφία του κοινού στους οργανισμούς και τις λειτουργίες τους.
Το ραδιόφωνο συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα και χρησιμοποιημένα μέσα στον κόσμο, σύμφωνα με διάφορες διεθνείς αναφορές.
Επομένως, το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου για το 2022 είναι αφιερωμένο στο "Ραδιόφωνο και εμπιστοσύνη".
1) Εμπιστοσύνη στη ραδιοφωνική δημοσιογραφία
Παράγετε ανεξάρτητο και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο
Ο σεβασμός των βασικών προτύπων ηθικής δημοσιογραφίας έχει καταστεί πρόκληση στην παρούσα ψηφιακή εποχή υψηλής ταχύτητας.
Φροντίστε το κοινό σας
Η προσέγγιση μιας επιλεγμένης ομάδας κοινού συνεπάγεται την εξυπηρέτηση των ενημερωτικών αναγκών όλων των ακροατών και την ύπαρξη καταλύτη για την ένταξη και την κοινωνική συμμετοχή - συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία.
Οι ψηφιακές ραδιοφωνικές πλατφόρμες παρέχουν λόγους για καινοτομία στην προσβασιμότητα περιεχομένου για τους τελευταίους, όπως η χρήση νοηματικών γλωσσών ή αυτοματοποιημένων υποτίτλων για κοινό με προβλήματα ακοής κατά τη ροή ή ανακοινώσεις περιεχομένου για τυφλούς ακροατές.
3) Εμπιστοσύνη και βιωσιμότητα των ραδιοφωνικών σταθμών
Διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας
Πώς μπορεί να επιβιώσει το ραδιόφωνο όταν η οικονομική κρίση πλήττει την αγορά των μέσων ενημέρωσης;
Πώς να μετατρέψετε την αφοσίωση του πιστού κοινού σε οικονομική βιωσιμότητα;
Αυτό το υποθέμα συνδέει την οικονομική επιβίωση των ραδιοφωνικών σταθμών με την ικανότητά τους να προσελκύουν και να διατηρούν μια αρκετά μεγάλη βάση πιστών ακροατών ώστε να είναι βιώσιμα ή να ενσωματώνουν την αλληλεπίδραση των ακροατών στα επιχειρηματικά τους μοντέλα.