Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

«Η θέση της Ελλάδας θωρακίζεται - η χώρα σταθεροποιείται» είπε ο Αντώνης Σαμαράς μετά την επίτευξη συμφωνίας με την τρόικα με την οποία ανοίγει ο δρόμος για την εκταμίευση των έξι δισ .ευρώ του Μαϊου .

Σαμαράς: Θα πάρουμε τη δόση μας

• 15.000 αποχωρήσεις δημοσίων υπαλλήλων έως τα τέλη του 2014
• Μία πρόσληψη για κάθε αποχώρηση στο δημόσιο
Μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον της Ελλάδας έστειλε ο πρωθυπουργός μετά την επίτευξη συμφωνίας με την τρόικα με την οποία ανοίγει ο δρόμος για την εκταμίευση των έξι δισ.ευρώ του Μαϊου. 
«Η θέση της Ελλάδας θωρακίζεται- η χώρα σταθεροποιείται» είπε ο Αντώνης Σαμαράς. Η συμφωνία προβλέπει ρυθμίσεις για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, μέτρα στήριξης των ανέργων και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ στην εστίαση από τον Ιούνιο, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός.
"Στόχος μας παραμένει να βγούμε από την κρίση και τα μνημόνια αλλά να παραμείνουμε στο ευρώ" είπε ο Αντώνης Σαμαράς στο μήνυμά του μετά την επίτευξη συμφωνίας με την τρόικα. Τόνισε ότι...
η κυβέρνηση παλεύει για να υπάρξουν επενδύσεις, να επιτευχθεί ανάκαμψη και ανακούφιση των ανέργων, εκτίμησε ότι αποκαθίσταται η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά ο πληθωρισμός είναι από τους χαμηλότερους στην ευρω-ζώνη.
"Δεν λέω ότι τα δύσκολα πέρασαν αλλά οι θυσίες πιάνουν τόπο και η ψυχολογία έχει αρχίσει να αλλάζει" σχολίασε ο πρωθυπουργός. Αναφερόμενος στα σημεία της συμφωνίας δήλωσε ότι προβλέπει ρυθμίσεις για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και ειδικά για τα χαμηλά εισοδήματα. Ανέφερε ότι η φορολόγηση των ακινήτων φέτος-μέσω των τιμολογίων της ΔΕΗ- θα είναι μειωμένη κατά 15% ενώ ο ενιαίος φόρος που θα ισχύσει από το 2014 θα είναι ανεξάρτητος από τα τιμολόγια της ΔΕΗ και θα είναι ο χαμηλότερος στην Ευρώπη. Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι αρχίζει από φέτος και θα ολοκληρωθεί του χρόνου η διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε όλοι οι πολίτες να επιβαρύνονται πιο δίκαια ενώ προανήγγειλε ότι τον Ιούνιο θα θα εξεταστεί η μείωση και άλλων φορολογικών συντελεστών όπως του ΦΠΑ στην εστίαση.
Όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός, η συμφωνία προβλέπει ότι ενεργοποιούνται προγράμματα για τη στήριξη μακροχρόνια ανέργων και νοικοκυριών χωρίς κανένα εργαζόμενο, μέσω κοινοτικών πόρων, μπαίνουν σε εφαρμογή προγράμματα για τη στήριξη μακροχρόνια ανασφάλιστων πολιτών που χρηματοδοτούνται απευθείας από κοινοτικά ταμεία και δίνεται έμφαση στην ανακούφιση των νέων σε ηλικία ανέργων.
Σε ό,τι αφορά το δημόσιο τομέα επιβεβαίωσε ότι θα αποχωρήσουν 15.000 δημόσιοι υπάλληλοι έως τα τέλη του 2014. Οι 4.000 εξ αυτών είναι όσοι έχουν καταδικαστεί για πειθαρχικά παραπτώματα, ή θα φύγουν οικειοθελώς ή οι θέσεις τους θα καταργηθούν, είπε ο Αντώνης Σαμαράς ενώ τόνισε ότι θα προσληφθούν "νέα παιδιά με κριτήρια αξιοκρατικά και θα γίνει μία πρόσληψη για κάθε μία αποχώρηση". Σημείωσε ότι δεν πρόκειται για ανθρωποθυσία αλλά για ποιοτική αναβάθμιση του δημοσίου και απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας.
Επανέλαβε τη δέσμευση ότι μόλις επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα η Ελλάδα θα μπορέσει να ζητήσει περαιτέρω περικοπή του χρέους ενώ σημείωσε ότι για πρώτη φορά η έκθεση της τρόικας λέει ότι η Ελλάδα πετυχαίνει πλέον τους στόχους της και αναγνωρίζεται ότι ο προϋπολογισμός του 2012 πήγε καλύτερα από τις προβλέψεις. "Πιάνουμε τους στόχους, επιταχύνεται η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου και ολοκληρώνεται η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών" είπε ο κ.Σαμαράς.
Εκτίμησε ότι φέτος είναι δύσκολη χρονιά γιατί αντιμετωπίζονται όλες οι αστοχίες των προηγούμενων ετών και ολοκληρώνονται μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και δεκαετίες.
Τόνισε τέλος ότι ενώ η Ελλάδα ήταν το παράδειγμα προς αποφυγή για όλη την Ευρώπη, τώρα πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες φοβούνται ότι θα βρεθούν αντιμέτωπες με δύσκολες καταστάσεις που η Ελλάδα ξεπέρασε.
Από enet, μοντάζ Γρέκι
ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ....
μοναδική  απάντηση ένα ασταμάτητο και ΑΧΑΛΙΝΩΤΟ XARLEM SHAKE της σκληρής πραγματικότητας  των πτωχεύσεων των ΔΗΜΟΣΕΩΝ ΑΓΑΘΩΝ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ της ΥΓΕΙΑΣ της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ  που τα ΄χουν ΦΤΥΣΕΙ και τα οδηγούν στη ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ των ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ αντάμα με ολόκληρο το ΕΘΝΟΣ ... mariarosa 

Αυτός είναι ο άνεργος Έλληνας που κάθε μήνα ταϊζει 3.000 πληγέντες της κρίσης από το υστέρημά του .


aftos einai o anergos Αυτός είναι ο άνεργος Έλληνας που κάθε μήνα ταϊζει 3.000 πληγέντες της κρίσης από το υστέρημά του











Ο Κώστας Πολυχρονόπουλος είναι μια ασυνήθιστη περίπτωση Έλληνα. Κάθε μέρα στήνει το πρόχειρο κουζινάκι του σε διαφορετικό σημείο της Αθήνας και προσφέρει εντελώς δωρέαν φαγητό σε όποιον το έχει ανάγκη.
«Δεν πρόκειται για φιλανθρωπία, ελεημοσύνη ή κάποιου είδους συσσίτιο. Όχι, αυτό που κάνουμε εδώ λέγεται αλληλεγγύη…» λέει στη Lifo, ο εμπνευστής της κοινωνικής κουζίνας «Ο Άλλος Άνθρωπος».
Ξεκίνησε την ανιδιοτελή δράση του τον Δεκέμβριο του 2011, έπειτα από ένα περιστατικό που, όπως αποκαλύπτει ο ίδιος, τον στιγμάτισε. «Εργαζόμουν για 25 χρόνια στον χώρο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ ως στέλεχος σε μια πολυεθνική εταιρεία. Τον Σεπτέμβριο του 2009 έχασα τη δουλειά μου και έως σήμερα παραμένω άνεργος. Το πρώτο διάστημα ήταν σκληρό. Αναγκάστηκα να μετακομίσω και σε ηλικία 47 ετών επέστρεψα στο πατρικό μου, όπου μένω πλέον με τη μητέρα μου. Έκανα πολλές προσπάθειες να βρω δουλειά, όμως όλες έπεσαν στο κενό
. Κι εγώ με τη σειρά μου σε πολύμηνη κατάθλιψη. Δεν ήθελα να βλέπω κανέναν, δεν ήθελα να βγαίνω έξω, ήμουν μονίμως χαμένος στις σκέψεις μου. Συνολικά έκανα ένα εξάμηνο να βγω από το σπίτι. Ώσπου μια μέρα αποφάσισα να κάνω έναν περίπατο για να καθαρίσει κάπως το μυαλό μου από την κλεισούρα. Και τότε συνέβη κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Περπατώντας στον δρόμο αντίκρισα δυο παιδιά, όχι μεγαλύτερα από 14 ετών, να παλεύουν πάνω από έναν κάδο απορριμμάτων για ένα σάπιο μήλο. Χτυπούσαν με μανία το ένα το άλλο, προσπαθώντας να το πάρουν. Η εικόνα αυτή με συγκλόνισε. Γυρίζοντας σπίτι, πήρα τηλέφωνο μια φίλη και τη ρώτησα αν θα την ενδιέφερε να βγούμε παρέα και να μοιράσουμε φαγητό σε κόσμο που έχει ανάγκη. Δέχτηκε και την επόμενη μέρα φτιάξαμε μερικά σάντουιτς και πήραμε τους δρόμους. Στην αρχή οι περαστικοί, ακόμα και οι άποροι, μας αντιμετώπιζαν με δισταγμό – παρότι προσφέραμε εντελώς δωρεάν φαγητό, κανείς δεν το έπαιρνε. Έτσι, τα πρώτα σάντουιτς αναγκαστήκαμε να τα φάμε εμείς. Όμως, δεν το βάλαμε κάτω. Ξαναβγήκαμε λίγες μέρες μετά και αυτήν τη φορά τα πράγματα πήγαν καλύτερα. Σήμερα, η κοινωνική κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος» ταΐζει 3.000 ανθρώπους τον μήνα, δηλαδή περίπου 90-100 άτομα την ημέρα».
Για τον Κώστα αυτό το κατόρθωμα δεν είναι παρά μια συλλογική νίκη, γιατί με τον καιρό ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι έσπευδαν να τον βοηθήσουν, προσφέροντας φαγητό. «Καμιά φορά ακούω να λένε ότι ο Έλληνας είναι απαθής προς τον συνάνθρωπό του, πως το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι ο εαυτός του. Από την εμπειρία μου και μόνο θα σου πω ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα. Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησα πλήθος ανθρώπων από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις προσφέρθηκε να βοηθήσει, ο καθένας με τον τρόπο του. Θα αναφέρω δύο παραδείγματα, τα οποία με συγκίνησαν για διαφορετικούς λόγους το καθένα. Το πρώτο είναι ο ορισμός της αλληλεγγύης. Πέρσι, ένα μεσημέρι μαγείρευα στο Πεδίον του Άρεως, όταν ξαφνικά με πλησιάζει ένας ηλικιωμένος άντρας και με ρωτά τι κάνω εκεί. Από τα ρούχα του φαινόταν φτωχός άνθρωπος και πίστεψα ότι ήθελε να μου ζητήσει φαγητό. Όταν του εξήγησα τι έκανα, ξέσπασε σε λυγμούς και δεν μπορούσα να τον συνεφέρω με τίποτα! Και τότε ο παππούς έκανε κάτι που μου έσκισε την καρδιά στα δύο
. Έβγαλε από μία σακούλα μια φραντζόλα ψωμί και την έκοψε στη μέση. Κλαίγοντας μου είπε: «Λεβέντη μου, λεφτά δεν έχω, ούτε φαγητό να σου δώσω, μονάχα αυτήν τη φραντζόλα ψώνισα σήμερα. Σου δίνω τη μισή για να φάνε κι άλλοι άνθρωποι. Πάρ’ τη, σε παρακαλώ, αυτό που κάνεις είναι πολύ σημαντικό». Τρελάθηκα! Το βράδυ σκεφτόμουν το περιστατικό και κατέληξα πως αυτό ακριβώς είναι η αλληλεγγύη. Να προσφέρεις κάτι από το υστέρημα, όχι από το περίσσευμά σου. Το άλλο παράδειγμα αφορά μια κυρία της καλής κοινωνίας, η οποία είναι σύζυγος πολύ γνωστού εφοπλιστή και μου φέρνει πολύ συχνά, μόνη της πάντα, δεκάδες σακούλες με φαγητό, για να έχω αποθέματα και να μην ξεμένω. Μόνο μία χάρη μου έχει ζητήσει. Να μη μάθει ποτέ κανείς το όνομά της».
Κατά καιρούς έχουν προσεγγίσει τον Κώστα αρκετοί φορείς αλλά και μεγάλα σούπερ μάρκετ, για να τον βοηθήσουν στο έργο του. Ουδέποτε αποδέχτηκε κάποια από τις προτάσεις τους. «Υπάρχουν σκοπιμότητες πίσω από αυτού του τύπου τις “βοήθειες” και δεν θέλω να τους κάνω τη χάρη. Θα προχωρήσω μόνος μου, συντροφιά αποκλειστικά και μόνο με ανθρώπους που στέκονται δίπλα μου από καρδιάς. Οι εταιρείες, η Εκκλησία ή άλλοι φορείς πιστεύουν ότι οι άποροι είναι ζώα που θα τους πετάξουν λίγο φαγητό και αυτοί θα τρέξουν να τους γλείψουν το χέρι. Όμως, οι άνθρωποι αυτοί έχουν ανάγκη κάτι περισσότερο. Κάποιον να τους ακούσει, να επικοινωνήσει ουσιαστικά μαζί τους την ώρα που μοιράζονται ένα πιάτο φαΐ. Αυτό είναι που τους λείπει, όχι η ελεημοσύνη της κακιάς ώρας». Την ώρα που συζητάμε με τον Κώστα το συνεργείο του γαλλικού Canal Plus –που έχει φτάσει στο μεταξύ– τραβάει πλάνα από την αυτοσχέδια κουζίνα του. Μια μεσόκοπη περαστική κυρία ρωτά τη γαλλόφωνη δημοσιογράφο Αγγελική Κουρούνη και τον καμεραμάν Χριστόφορο Γεωργούτσο από πού είναι. Όταν της απαντούν «από τη Γαλλία», εκείνη αρχίζει να φωνάζει: «… Δείξτε τα, δείξτε, να δουν τα χάλια μας». Ο Κώστας παρεμβαίνει ευγενικά: «Όχι, κυρία μου, δεν είναι εδώ για να δείξουν τα χάλια μας, αλλά την αλληλεγγύη μας. Το ξεχασμένο μας φιλότιμο που ξυπνά και πάλι έπειτα από 20 χρόνια χειμερίας νάρκης».
Πίσω, ένα ζευγάρι Γερμανών τουριστών συλλέγει πληροφορίες για την κουζίνα. Όταν μαθαίνουν ότι ο Κώστας είναι άνεργος και, παρ’ όλα αυτά, προσφέρει δωρεάν φαγητό σε άπορους, δείχνουν έκπληκτοι. Ο άντρας ρωτά πώς μπορούν να βοηθήσουν κι εκείνοι. «Πείτε στη φράου Μέρκελ να μη μας ζορίζει τόσο πολύ…» λέει κομματάκι ειρωνικά μια κυρία, η οποία συχνά-πυκνά φέρνει τρόφιμα στον Κώστα. «Αυτό, μάλλον, πρέπει να το πει ο πρωθυπουργός σας…» απαντά ο ετοιμόλογος Γερμανός, ανταποδίδοντας με ένα χαμόγελο. Δειλά-δειλά οι πρώτοι «θαμώνες» της κοινωνικής κουζίνας «Ο Άλλος Άνθρωπος» κάνουν την εμφάνισή τους στο πλακόστρωτο του Θησείου. Το μενού σερβίρει σήμερα κοτόπουλο με μανέστρα.
Ρεπορτάζ: Αντώνης Ντινιακός
Φωτογραφία: Αλέξανδρος Κατσής
iefimerida

" Θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι, όπως και εγώ, θα βλέπουν τη δολοφονία των ζώων, όπως τώρα βλέπουν τη δολοφονία των ανθρώπων " Λεονάρντο ντα Βίντσι - αρχετυπική μορφή του Αναγεννησιακού - Ουμανιστή - καλλιτέχνη , του " Homo Universalis " . Γεννήθηκε σαν σήμερα 15 Απριλίου το 1452 πριν 6 αιώνες


O Leonardo da Vinci
Ο καλλιτέχνης -ερευνητής .
Leonardo da Vinci
Αυτοπροσωπογραφία σε κόκκινη κιμωλία , Βασιλική Βιβλιοθήκη του Τορίνου
Ο Leonardo da Vinci ( Λεονάρντο ντα  Βίντσι )
( 1452 -1519 ) ανήκει στις περιπτώσεις των δημιουργών που προηγούνταν της εποχής τους .
Παρ΄ότι μεγάλο μέρος της δημιουργίας του χρονολογείται στις τελευταίες δεκαετίες του 15ου αιώνα , περιέχει πολλά από τα νέα στοιχεία της τέχνης του 16ου .
Ο  Leonardo γεννήθηκε σε ένα χωριό της Τοσκάνης και μαθήτευσε στο φλωρεντινό εργαστήριο του ζωγράφου και γλύπτη Andrea del Verrocchio .
Bιογραφία εδώ :
Καλλιεργώντας τα πολλά φυσικά του χαρίσματα , ο Leonardo εξελίχθηκε γρήγορα σε ζωγράφο , γλύπτη , αρχιτέκτονα , μηχανικό , φυσιογνώστη , συγγραφέα , μουσικό και εφευρέτη .
Η διαφορά που χώριζε τον Leonardo από τους μορφωμένους ανθρώπους της εποχής του , ήταν ότι δεν προσπαθούσε να βρει λύσεις για τα προβλήματα που τον απασχολούσαν μέσα σε αρχαία κείμενα , αλλά είχε για οδηγό  του την προσωπική του 
παρατήρηση και εμπειρία . 
΄Εχοντας τεράστιο ενδιαφέρον για τη φύση και για τα μυστήρια που την περιβάλλουν , 
την πλησίασε με σπάνια παρατηρητικότητα και με επιστημονική μέθοδο . 
΄Εκανε νεκροτομές και γνώρισε έτσι την ανατομία του ανθρώπινου σώματος , αφήνοντάς μας πολυάριθμα ανατομικά σχέδια .
Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου είναι ένα διάσημο σχέδιο με συνοδευτικές σημειώσεις του Λεονάρντο ντα Βίντσι, που φτιάχτηκε περίπου το 1490 σε ένα από τα ημερολόγιά του. Απεικονίζει μία γυμνή αντρική φιγούρα σε δύο αλληλοκαλυπτόμενες θέσεις με τα μέλη του ανεπτυγμένα και συγχρόνως εγγεγραμμένη σε ένα κύκλο και ένα τετράγωνο. Το σχέδιο και το κείμενο συχνά ονομάζονται Κανόνας των Αναλογιών.
Δύο τεχνοτροπικά ευρήματα του  Leonardo έδωσαν νέες διαστάσεις στην ευρωπαική ζωγραφική :
  • το  sfumato ( σφουμάτο ) , ένα εύρημα που σχετίζεται με τον χειρισμό του φωτός και της σκιάς Με την κατάργηση των έντoνων περιγραμμάτων και τη χρήση απαλών τονικών διαβαθμίσεων που επιτρέπουν στις φόρμες να σβήνουν η μια μέσα στην άλλη , οι μορφές του Leonardo παραμένουν κάπως αόριστες , μοιάζουν να εξαφανίζονται μέσα σε μια σκιά .
΄Ετσι οι μορφές παύουν να είναι σκληρές και άκαμπτες , όπως στη ζωγραφική του 15ου αιώνα .
Στο έργο του Leonardo οι μορφές μοιάζουν να καλύπτονται με ομίχλη , ένα στοιχείο που τους προσδίδει μυστήριο , ενώ από την άλλη πλευρά αποκτούν μια αέρινη απαλότητα δένοντας οργανικά με το τοπίο . 
  •  η ατμοσφαιρική προοπτική . Ο  Leonardo παρατήρησε ότι η απόσταση δεν υποδηλώνεται 
στα ζωγραφικά έργα μόνο με την κεντρική προοπτική , δηλαδή με τη σχεδιαστική απόδοση 
της βράχυνσης με βάση μαθηματικούς κανόνες , αλλά και με τον κατάλληλο χειρισμό του χρώματος .
΄Ετσι , δημιουργούσε στα έργα του την εντύπωση του βάθους απαλύνοντας τα περιγράμματα των πιο απομακρυσμένων αντικειμένων και αποδίδοντάς τα σε φωτεινότερους τόνους .
Δύο από τα σημαντικότερα έργα του Leonardo είναι η τοιχογραφία του Μυστικού Δείπνου 
( 1495 - 1498 ) στην τράπεζα της μονής Santa Maria delle Grazie , στο Μιλάνο 

και ο πίνακας με την προσωπογραφία της Φλωρεντινής Mona Liza  ( Μόνα Λίζα ) , πιο γνωστής ως 
Τζιοκόντα ( 1502 ) , σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου . 
Η Μόνα Λίζα (γνωστή και ως Τζιοκόντα, ή Πορτραίτο της Λίζα Γκεραρντίνι, συζύγου του Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο 1503-1519
Ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης
77× 53 cm
Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι

Ο πίνακας αυτός , γνωστός και με την ονομασία Τζιοκόντα , είναι αναμφισβήτητα το διασημότερο γυναικείο πορτρέτο .
πηγή : ΒΙΒΛΙΟ ΕΑΠ η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΜΟΣ Α΄.


Σε έργο του Ντα Βίντσι ήταν «κρυμμένα» τρία σχέδια του ζωγράφου
ΠΑΡΙΣΙ. Τρία σχέδια, πιθανότατα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, εντοπίσθηκαν κατά τύχη στην πίσω όψη έργου του ζωγράφου που εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου. Πρόκειται για το έργο «Η Παρθένος με τον Ιησού και την Αγία Αννα», ενώ τη σπουδαία ανακάλυψη έκανε επιμελητής εκθέσεων του μουσείου, την ώρα που ξεκρεμούσε τον πίνακα για να τον μεταφέρει στο εργαστήριο για προγραμματισμένη συντήρηση. Ο επιμελητής διαπίστωσε έτσι ότι στην οπίσθια όψη της ξύλινης επιφάνειας του πίνακα βρίσκονταν τρία δυσδιάκριτα με γυμνό οφθαλμό άγνωστα σχέδια, που αποδίδονται στον Φλωρεντινό ζωγράφο, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Λούβρου, που κάνει λόγο για «εκπληκτική ανακάλυψη».
Σε χθεσινό δελτίο Τύπου, το Μουσείο του Λούβρου εξηγεί ότι ο επιμελητής «παρατήρησε δύο ελάχιστα ορατά σχέδια, που απεικονίζουν κεφαλή αλόγου και μισό κρανίο, πίσω από το έργο Η Παρθένος με τον Ιησού και την Αγία Αννα».
Ο πίνακας απεστάλη αμέσως στο Κέντρο Μελετών και Συντήρησης των Μουσείων της Γαλλίας (CRMF - CNRS), το οποίο όχι μόνο επιβεβαίωσε την ύπαρξη των δύο σχεδίων, αλλά επεσήμανε και την παρουσία τρίτου σχεδίου πίσω από τον πίνακα, που απεικονίζει τον Ιησού με τον Αμνό. «Παρότι το ύφος των σχεδίων παραπέμπει άμεσα στην τεχνοτροπία του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η έρευνα συνεχίζεται ώστε να ριχτεί φως στην προέλευση των σχεδίων», αναφέρει η ανακοίνωση του μουσείου. Τα σκαριφήματα σχεδιάστηκαν με μολύβι στο πίσω μέρος του έργου, που αποτελείται από τέσσερις ενωμένες σανίδες βελανιδιάς, ενώ φωτογραφήθηκαν με τη βοήθεια ειδικής συσκευής υπεριωδών ακτίνων.
Η κεφαλή του αλόγου, ύψους 18 και πλάτους 10 εκατοστών, είναι ελαφρά στραμμένη προς τα αριστερά, ενώ το άλογο μοιάζει να προσπαθεί να πιάσει κάτι με το στόμα του. Το δεύτερο σχέδιο, που είναι ένα απλό σκαρίφημα, απεικονίζει το ήμισυ ανθρώπινου κρανίου, διαστάσεων 16,5 επί 10 εκατοστά, με εκτεθειμένη την οφθαλμική κοιλότητα, μέρος της ρινικής κοιλότητας και μισή σιαγόνα, με τα δόντια σε εμφανή θέση.
Το σχέδιο στην τέταρτη σανίδα έχει σβήσει σε τέτοιο βαθμό, που είναι σχεδόν αόρατο με γυμνό μάτι. Με ύψος 15 εκατοστών, το σχέδιο αυτό απεικονίζει τον Ιησού, με το κεφάλι Του στραμμένο στα δεξιά, την ώρα που παίζει με αρνάκι. Το σκαρίφημα αυτό ίσως να αποτελεί προσχέδιο του έργου «Η Παρθένος με τον Ιησού και την Αγία Αννα».
Η χθεσινή ανακάλυψη είναι μοναδική, καθώς τα προσχέδια στην οπίσθια πλευρά σημαντικών έργων είναι ιδιαίτερα σπάνια, ενώ κανένα δείγμα τέτοιων προσχεδίων του Λεονάρντο ντα Βίντσι δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.πηγή :