Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Αρχίζει η δίκη για τις γερμανικές αποζημιώσεις

Για πρώτη φορά υπάρχει ενδεχόμενο να ανοίξει ο δρόμος για τη χώρα μας να δικάσει τα άγρια εγκλήματα και να διεκδικήσει αποζημιώσεις από τη Γερμανία. "Χαμηλοί τόνοι" από την κυβέρνηση.

Με μεγάλη κάλυψη από τα ΜΜΕ ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα στη Χάγη η δίκη για τις γερμανικές αποζημιώσεις, στην οποία θα παρευρίσκονται και πολλοί τοπικοί παράγοντες ελληνικών πόλεων που υπέστησαν θηριωδίες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας, Ελλάδα, Ιταλία και Γερμανία θα διασταυρώσουν τα ξίφη σε μία διαδικασία που θα διαρκέσει τουλάχιστον για όλη την επόμενη εβδομάδα.
Το βασικό διακύβευμα για τη χώρα μας είναι να αποφασιστεί αν τα εγκλήματα που διαπράττει στρατός κατοχής σε ξένη χώρα είναι ακαταδίωκτα από την δικαιοσύνη του κράτους στο οποίο τελέσθηκαν (δικαίωμα ετεροδικίας).

Αν το δικαστήριο αποφασίσει να άρει το ακαταδίωκτο ανοίγει ο δρόμος για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για τις τρομακτικές θηριωδίες των Γερμανών στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, δηλαδή μαζική εξόντωση πληθυσμών χωριών, κάψιμο χωριών και άλλες καταστροφές παντός είδους.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι παρά τη μεγάλη σημασία της υπόθεσης, η κυβέρνηση – όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία – κρατά χαμηλούς τόνους, ίσως γιατί δεν θέλει να φανεί πολύ “ενοχλητική” προς την γερμανική κυβέρνηση.
http: //www.newsit.gr/default.phppname=Article&art_id=95283&nslt=1&catid=3
Πληροφορίες για τα ναζιστικά εγκλήματα στη σελίδα των μαρτυρικών πόλεων: http://www.greekholocausts.gr/

Στις 12 Δεκεμβρίου 2000
37 Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας ιδρύουν το ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ & ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 1940-1945,
"ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΑ" με έδρα τη Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων.
Σκοποί του Δικτύου είναι:
Η ανάληψη ουσιαστικών πρωτοβουλιών για τη λήψη και εφαρμογή μέτρων και προγραμμάτων για τη διατήρηση άσβεστης της ιστορικής μνήμης των εκατομμυρίων θυμάτων του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου για να μην ξαναγίνει πόλεμος, της μνήμης του Ελληνικού λαού για τη συνεισφορά του στον αγώνα για τη συντριβή του Ναζισμού και του φασισμού και της καταξίωσης των αγωνισθέντων, σφαγιασθέντων, εκτελεσθέντων, διωχθέντων, φυλακισθέντων, μαρτυρησάντων, βασανισθέντων κατοίκων των πόλεων και των χωριών τους κατά τη Γερμανική, Ιταλική και Βουλγαρική Κατοχή της περιόδου 1940-1945.
Η προώθηση των αδελφοποιήσεων μεταξύ των μαρτυρικών περιοχών και η δημιουργία μονίμου δικτύου συνεργασίας και διασύνδεσης μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ αυτών και αντιστοίχων περιοχών στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε όλες τις χώρες που αντιμετώπισαν παρόμοια βαρβαρότητα και καταστροφή , για την κοινή και αποδοτικότερη διερεύνηση της ιστορίας, την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών , καθώς επίσης η δημιουργία Δικτύου στα πλαίσια του ευρύτερου ελληνισμού για τη στήριξη αντιστοίχων σκοπών σε διεθνές επίπεδο.
(Διαβάστε Περισσότερα...)
:http://www.greekholocausts.gr/gr/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=30


Back to school Σήμερα 12 Σεπτέμβρη - '' BACK TO BLACK " -

H μόνη που ήταν χαρούμενη και μέσ ΄την καλή χαρά ήταν η υπουργός
( για πόσο άραγε ; ) κα
Αννα Διαμαντοπούλου ! ΄Ελαμπε μεσ ΄το κόκκινο σακάκι της ! ! !
Φόρεσε άραγε κόκκινα για να κρύψει εκεί την ντροπή της για όσα ταπεινωτικά - παράλογα συμβαίνουν στο υπουργείο της ;
Eλπίζω νάναι αυτός ο λόγος !
Αυτό θάδειχνε ότι , έχει ακόμα ίσως κάποια τσίπα ευαισθησίας !
Δείτε πως , την υποδέχθηκαν γονείς και μαθητές σήμερα ημέρα αγιασμού των σχολείων !  

Κουδούνι κινδύνου στα σχολεία - ΠΡΟΒΑ ΤΖΕΝΕΡΑΛΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ
Το κουδούνι θα χτυπήσει το πρωί στα σχολεία για 1.300.000 μαθητές και 180.000 εκπαιδευτικούς. Δεν θα σημάνει όμως την έναρξη των μαθημάτων, όπως θα έπρεπε, αλλά την αρχή μιας από τις πιο δύσκολες χρονιές των τελευταίων δεκαετιών.
Ο αγιασμός θα είναι αλλιώτικος, φέτος αφού οι μαθητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη μιζέρια της κρίσης.
Ο αγιασμός θα είναι αλλιώτικος, φέτος αφού οι μαθητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη μιζέρια της κρίσης.Η περιπέτεια των σχολικών βιβλίων είναι η κορυφή του «παγόβουνου». Δάσκαλοι και καθηγητές εντοπίζουν επίσης ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, κτίρια και υποδομές, καθώς και σε πιστώσεις λειτουργικών δαπανών. Ολα αυτά συνθέτουν το εκρηκτικό μείγμα της νέας σχολικής χρονιάς.
Η πρωτοφανής έλλειψη βιβλίων, λένε εκπαιδευτικοί αλλά και εργαζόμενοι στον Οργανισμό Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ), αποδεικνύει την ασυνεννοησία μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης, Παιδείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σημαντικό ρόλο, λένε, παίζει και η μνημονιακή πολιτική, θύμα της οποίας είναι και τα βιβλία.
Η Α. Διαμαντοπούλου επέρριψε όλες τις ευθύνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ο Μ. Καρχιμάκης έσπευσε να ζητήσει το «πόθεν έσχες» του αντιπροέδρου του, ενισχύοντας τη θέση της υπουργού Παιδείας. Ομως η αλήθεια είναι ότι μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουλίου χάθηκε το «παιχνίδι» γιατί δεν συνεννοήθηκαν εγκαίρως τα υπουργεία, πριν προστεθεί η καθυστέρηση του δικαστηρίου. Παράλληλα, η Α. Διαμαντοπούλου δεν έθεσε επιτακτικά το θέμα της έγκαιρης εκτύπωσης των βιβλίων, που αποτελεί στοιχειώδη και βασική υποχρέωση του υπουργείου Παιδείας.
«Η κατάσταση είναι μη διαχειρίσιμη» λένε οι υπεύθυνοι του ΟΕΔΒ.
Δεν είναι λίγοι όμως οι εκπαιδευτικοί που εκτιμούν ότι η έλλειψη των βιβλίων είναι μία «πρόβα τζενεράλε» για να καταργηθούν οριστικά και να καθιερωθεί το ηλεκτρονικό βιβλίο, κάτι που φαίνεται πλέον να αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης και στα πανεπιστήμια.
Ας δούμε όμως πώς έχει η κατάσταση με τα βιβλία, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΕΔΒ τρεις ημέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα:
*Στα δημοτικά από τους 182 τίτλους θα είναι έτοιμοι οι 17. Από τους 178 του γυμνασίου, οι 5. Από τους 207 του Λυκείου, οι 20. Από τους 519 των Επαγγελματικών Λυκείων και Σχολών (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ), οι 35.
Από τους 89 τίτλους βιβλίων που προορίζονται για τους ομογενείς δεν έχει ετοιμαστεί ούτε ένα. Το ίδιο συμβαίνει με τους ομογενείς της Αμερικής, για τους οποίους απαιτούνται 40 τίτλοι, τους παλιννοστούντες και τους μουσουλμάνους.
*Ειδικά για τα παιδιά της τρίτης τάξης λυκείου, που αναμένεται να βρεθούν στη δυσκολότερη θέση, λόγω των πανελληνίων, είναι έτοιμα τα βιβλία Αρχές Οικονομίας, Νεοελληνική Ιστορία, Φυσική της θετικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά.
*Στο γυμνάσιο, αύριο η πρώτη τάξη θα έχει δύο βιβλία, η δευτέρα τρία και η τρίτη κανένα.
Οπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσυφάκης, «το υπουργείο, και η κυβέρνηση συνολικά, αφού απαξίωσε και διέλυσε τον Οργανισμό Εκδοσης Διδακτικών Βιβλίων, δεν φρόντισε για την έγκαιρη εκτύπωση και διανομή των σχολικών βιβλίων, θέτοντας πάνω από τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τις απαιτήσεις και τις προτεραιότητες που επέβαλε η τρόικα».
Τα σχολικά βιβλία, όμως, φέτος θα πληρωθούν «χρυσά». Αυτό αποδεικνύεται από το κόστος τους σε σχέση με τις φωτοτυπίες που θα μοιραστούν. Ετσι, ένα βιβλίο του ΟΕΔΒ κοστίζει μόλις 0,80 λεπτά, 40 σελίδες φωτοτυπιών 4 ευρώ.
Την αυριανή εικόνα στα σχολεία μάς μεταφέρει ο Θ. Κοτσυφάκης: «Οι εκπαιδευτικοί αντί να ασχολούνται με την καλύτερη προετοιμασία του μαθήματος και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, θα περιμένουν στην ουρά του φωτοτυπικού του σχολείου». Το μέλος του δ.σ. της ΟΛΜΕ Π. Αντωνόπουλος διερωτάται μήπως η όλη αναστάτωση είναι εσκεμμένη προκειμένου να καταγραφούν αντιδράσεις για το μέλλον, καθώς «πολιτική θέση της κυβέρνησης είναι η καθιέρωση του ηλεκτρονικού βιβλίου».
Διάχυτη είναι όμως η ανησυχία ότι τα «σπασμένα» θα τα πληρώσουν, τελικά, οι γονείς. Γιατί αν και το υπουργείο δηλώνει ότι θα στείλει κονδύλια για τις λειτουργικές δαπάνες στις οποίες περιλαμβάνονται και οι φωτοτυπίες, κανένας δεν γνωρίζει πώς θα φτάσουν στο υπουργείο, αφού οι περισσότερες σχολικές επιτροπές των «καλλικρατικών» δήμων λέγεται ότι ακόμη δεν έχουν συγκροτηθεί.
Και μέσα σ' όλα αυτά, τα παιδιά θα μπουν σε τάξεις χωρίς εκπαιδευτικούς.
Τα δύο τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν συνολικά στην εκπαίδευση πάνω από 17.000 εκπαιδευτικοί. Στη θέση τους προσελήφθησαν λιγότεροι από 3.400. Συγχρόνως έχουν συγχωνευθεί ή καταργηθεί 2.000 σχολεία, «με αποτέλεσμα να ανατρέπεται η πρακτική της τελευταίας δεκαετίας για τμήματα μαθητών από 18 μέχρι 25 μαθητές και καθιερώνονται τμήματα με 28 και 30 μαθητές» επισημαίνει ο Θ. Κοτσυφάκης.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό ξεκινάει και η εφαρμογή του νέου τύπου λυκείου, με νέο τρόπο διδασκαλίας και εισαγωγή των ερευνητικών εργασιών (projects), που θα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και στην αξιολόγηση των παιδιών.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=308678